Sayfayı Yazdır Web Görünümüne Dön
 
Düşük glisemik indeksli diyet, lif oranı yüksek diyete göre glisemik kontrolde daha fazla düzelme sağlamaktadır. 22.12.2008
 

JAMA dergisinin Aralık sayısında yayımlanan bir çalışmaya göre Tip 2 diyabetli kişilerin yedikleri fıstık, fasulye ve mercimek gibi glisemik indeksi düşük, yani kan şekerini hızla yükseltmeyen besinler, kan şeker düzeylerinin kontrolünde ve koroner arter hastalık risk faktörlerinde, yüksek oranda tahıl içeren life göre daha fazla iyileşme sağlamaktadır.
Diyabet kontrolü...

 
Prediyabeti (gizli şekeri) olan yaşlı erkekler için iyi haber: K vitamini insülin direncindeki ilerlemeyi yavaşlatıyor. 08.12.2008
  İnsülin direnci konusunda endişelenen yaşlı erkekler, Tufts Üniversitesi’nde yapılan ve normalden daha yüksek dozda alınan K vitaminin insülin direnci gelişimini yavaşlattığını gösteren çalışma ile umutlandı. (İnsülin direnci, vücudun insülini uygun biçimde kullanamadığı ve kan şekeri düzeylerinin yükseldiği durumu tanımlar.)
Orijinal olarak...
 
Tip 2 Diyabet Tanısından kısa süre sonra kilo verilmesi 2 kat daha fazla yarar sağlıyor! 13.08.2008
  Diabetes Care’de internet ortamında yayımlanan Kaiser Permanente çalışmasına göre, Tip 2 diyabetlilerin, tanıdan kısa bir süre sonra kilo vermelerinin, daha sonra yeniden kilo alsalar dahi kan basıncı ve kan şekerini daha iyi kontrol altına alabildikleri gösterdi.
Bu çalışma...
 
Her gün yapılan yürüyüş, Tip 2 diyabet kontrolüne yardımcı oluyor. 28.07.2008
  İngiltere’de yapılan ve Diabetes UK Vakfı tarafından desteklenen bir çalışmaya göre her gün, günlük aktivite harici yapılan 45 dakikalık yürüyüş Tip 2 diyabetin kontrolünde iyileşme sağlayabilir.
New Castle Üniversitesinden araştırmacıların açıklamalarına göre düzenli olarak yapılan yürüyüş, daha fazla yağ yakılmasına neden olarak, kan şekeri düzeylerinin kontrolüne yardımcı oluyor.
Çalışmada...